Anak Yang Soleh

Sumber Gambar :www.Facebook/ISLAMAllahMuhammad

Godek2 FB Jumpa gambar ini:

Dan dari kata-kata dalam kotak fikiran aku tak kan tunggu gambar macam ni keluar baru kita nak terfikir benda macam ini,Permulaan doa kita selepas sembahyang fardu setiap hari dah tentu kita mesti memohon keampuna dosa terhadap ibu bapa,barulah kita isteri,anak-anak,keluarga,saudara mara,rakan-rakan dan musuh kita yang paling kita tak suka. (yang tentang musuh kita itu pernah terdengar kuliah dari Pak Kiai Hj Suhaili solihin KG Parit Lajer )Tapi aku tak berani nak tulis kat sini pasal agak ingat2 lupa.Rasa tak wajar menyampaikan ilmu yang tidak tepat atau kurang betul. 


Mak aku selalu pesan dah tahu otak tu bukan computer bawaklah buka catatan kalau pergi mengaji ini makan minum pun tak berapa terjaga,kepala ikan kau bedal tah air tu dah masuk semut ke apa main tibai je.




{ 12 comments.. read them below or add one }

tehr tehr 19 May 2012 at 15:47
moga2 aku antara anak yang soleh
pipoq pipoq 19 May 2012 at 16:10
kalau otak kita ni komputer sekalipun belum tentu ok..hehehe..

cam onlajer cakap tu, sebagai anak, tiap kali lepas solat tu jangan lupa doakan kedua ibubapa kita tak kira la yang dah meninggal atau yang bakal meninggal jua akhirnya..sebab tu la antara khidmat yang paling utama dari seorang anak untuk ibubapanya..
jebengotai jebengotai 19 May 2012 at 17:36
kdg2 sama aa bro lupa..tp mmg kene bwk notes utk catit ape yg perlu..
Yas y Yas y 20 May 2012 at 12:30
komputer pun selalu kong...inikan pula otak manusia...hehehe
Izzuddin Fauzi Izzuddin Fauzi 20 May 2012 at 15:48
Teruskan mendoakan mereka :D

Kepastian bende tu benar tu penting... Jangan maikn taram je sebarkan...
onlajer onlajer 21 May 2012 at 08:39
semoga aku bukan dari golongan yang lalai
onlajer onlajer 21 May 2012 at 08:39
kekadang malu tak bertempat
onlajer onlajer 21 May 2012 at 08:45
makanan pulak tu yang kena jaga he
onlajer onlajer 21 May 2012 at 08:48
memang betul kalau tak pasti aku tak berani tulis
maza maza 21 May 2012 at 10:14
maza nak jadi anak yg soleh, boleh?

hehehe