Anak Yang Soleh

on Saturday, 19 May 2012

Sumber Gambar :www.Facebook/ISLAMAllahMuhammad

Godek2 FB Jumpa gambar ini:

Dan dari kata-kata dalam kotak fikiran aku tak kan tunggu gambar macam ni keluar baru kita nak terfikir benda macam ini,Permulaan doa kita selepas sembahyang fardu setiap hari dah tentu kita mesti memohon keampuna dosa terhadap ibu bapa,barulah kita isteri,anak-anak,keluarga,saudara mara,rakan-rakan dan musuh kita yang paling kita tak suka. (yang tentang musuh kita itu pernah terdengar kuliah dari Pak Kiai Hj Suhaili solihin KG Parit Lajer )Tapi aku tak berani nak tulis kat sini pasal agak ingat2 lupa.Rasa tak wajar menyampaikan ilmu yang tidak tepat atau kurang betul. 


Mak aku selalu pesan dah tahu otak tu bukan computer bawaklah buka catatan kalau pergi mengaji ini makan minum pun tak berapa terjaga,kepala ikan kau bedal tah air tu dah masuk semut ke apa main tibai je.




Ranking: 5

12 comments :

  1. moga2 aku antara anak yang soleh

    ReplyDelete
  2. kalau otak kita ni komputer sekalipun belum tentu ok..hehehe..

    cam onlajer cakap tu, sebagai anak, tiap kali lepas solat tu jangan lupa doakan kedua ibubapa kita tak kira la yang dah meninggal atau yang bakal meninggal jua akhirnya..sebab tu la antara khidmat yang paling utama dari seorang anak untuk ibubapanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga aku bukan dari golongan yang lalai

      Delete
  3. kdg2 sama aa bro lupa..tp mmg kene bwk notes utk catit ape yg perlu..

    ReplyDelete
  4. komputer pun selalu kong...inikan pula otak manusia...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. makanan pulak tu yang kena jaga he

      Delete
  5. Teruskan mendoakan mereka :D

    Kepastian bende tu benar tu penting... Jangan maikn taram je sebarkan...

    ReplyDelete
  6. memang betul kalau tak pasti aku tak berani tulis

    ReplyDelete
  7. maza nak jadi anak yg soleh, boleh?

    hehehe

    ReplyDelete

 
© onlajer,Net All Rights Reserved
OnLajer