Tomorow is Friday

on Thursday, 3 May 2012

Tajuk je omputih tapi rasa hari ini nak cuba cakap broken jawa tentang motorsikalku,Motor ku digawe karo Yamaha jeneg ai Lagenda,Aku  engo wes telong taun wes puas lah ngalor ngidol (lungo kerjo) atoh hey lebih kurang rong puloh km.20 X 26 X 12 X 3 = 18720km puh atoh tenan  wolonglas awoo pitong ratus rong puloh.Tapi tak delok meter ai 29567km ya patot wunie ai koyok wong nukang.

Cerita sebenarnya adalah motorsikal ku yang berjenama Yamaha Lagenda (harga cash 3tahun lepas RM4800) sekarang aku tak tau yang telah aku tungang untuk ketempat kerja selama lebih kurang 3 tahun jarak lebih kurang 20km  X 26 X 12 X 3 = 18720km  jauh benar perjalanan aku ini.Tapi tadi aku tengok meter dah dekat 30ribu dahsyat betul.Bunyi enjin dah macam orang bertukang walhal minyak enjin 2-3 bulan aku tukar.

Masalah menugang motorsikal pula ialah waktu hujan dan berada sama dengan kenderaan berat (trailer ler biasanya).Nak potong takut tak potong lagi aku takut.ngeri dengar gegaran besi dari body trailer ini.
Rasa nak bawa kerata  tapi masalah jalan sesak tu yang aku tak boleh tahan.(selain dari kos minyak )Rasa kalau aku jadi datuk bandar pasir gudang aku haram kan kenderaan berat berada dijalan raya pada waktu puncak.kan bagus kalau ada LRT dari taman aku sampai tempat kerja.
Ranking: 5

2 comments :

  1. walaupon aku org jawa..tp aku langsung x phm ngobrol jawa ni..heheh

    ReplyDelete
  2. aku nak buat ayat pun sampai terbelit lidah,cuma kalau x diamal takut lupa he.

    ReplyDelete

 
© onlajer.net All Rights Reserved
OnLajer