IRSHAD MANJI DAN TT

on Tuesday, 12 June 2012

Minggu yang sudah agak heboh diperkatakan tentang kedatangan Irshad Manji yang mengarang tentang buku yang telah dialih bahasa berjudul "Allah, Kebebasan dan Cinta".Jujurnya aku tak kenal siapa itu Irshad manji ,siapakah dia itu orang bangla ke orang pakistan dah kahwin ke belum dan yang penting dia ni Islam ke atheis.
Menurut artikek SN307] Hizbut Tahrir artikel IrshadManji, 42, dilahirkan di Uganda dari ibu berketurunan Mesir dan bapa berketurunan India, merupakan ikon pendukung feminis liberal yang mengaku beragama Islam. Di beberapa tempat, tanpa segan silu, dia mengaku yang dirinya adalah seorang lesbian.ini bermakna i love you you love me. kalau dengan cerita yang digembar - gemburkan naluri hati aku berkata dia ni pasti atheis.Ina 

Dan apa pula kaitan dengan brader TT yang sejak dulu aku ikuti, mungkin ada yang perasan pada label Iqra aku  dulu ada blog tt, tapi semangkin membaca blog ini semangkin aku rasa tidak sesuai lah untuk jadi bahan bacaan umum. mungkin sejak aku terbaca tentang catatan beliau tentang si manji ini.  Biarlah aku baca blog dia sendiri dilain kali. jika rakan - rakan hendak membaca pandai -pandailah mencari link itu sendiri. Menurut noob dia ini seorang seorang aktivis yang dah glamer . dan dalam entry pun banyak kah kah kah .



Ranking: 5

1 comments :

 
© onlajer.net All Rights Reserved
OnLajer