Wordless Wednesday : cemil-cemilan

on Wednesday, 27 June 2012


Onlajer:- 
" mas d hangat k neh wes adem panganan ai.
hehehe "
Isteri:-
" dia orang sunda la bang mana faham bahasa jawa "

Ranking: 5

53 comments :

  1. Tak faham.. tapi yg penting banyak makanan di situ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngeteh dekat warung orang sunda

      Delete
  2. enak dipangan waktu sore karo kopi panas.

    ReplyDelete
  3. kuih tradisional..

    tak lama lagi senang la nak cari kat bazar ramadhan..

    ReplyDelete
  4. uiishh... kalau guna google translate pun tak faham lagi nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. terpaksa aku translate ucapan ku
      en,makananya dah sejuk boleh tolong dipanaskan

      Delete
  5. ooo macem2 yo cemilan ne...enak2 gabeh...ngiler ki

    ReplyDelete
  6. haha..tak paham langsung... tahu banyak makanan jer atas meja tu..

    ReplyDelete
  7. tak paham...tak paham....hehehe yg nyata gaya mmg sedap je kuih2 tu sumerr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku dah translate dekat komen hazman aka species1980

      Delete
  8. yang aku faham, "wes mangan?"

    ahaha

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. ambil sikit2 je dah habis tambah lagi

      Delete
  10. adem tu sejuk kan?
    sikit2 reti la. hihi..

    p/s: tq sudi singgah blog saya..

    ReplyDelete
  11. Assalam..
    Tak faham bahasa jawa
    tapi tau kabare dan waras je....

    ReplyDelete
  12. cemil-cemilan ? Bahasa jawa ke kuih muih ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya bahasa yang tepat makanan sampingan kot

      Delete
    2. kalau makan jajan tu..org panggil apa pula?

      Delete
    3. err ...cekedis kot haha

      Delete
  13. okeh men kae. sekali hadap boleh kembung ni. huhu

    ReplyDelete
  14. wah sedapnya kuih2 ni..
    boleh gemok kalau melantak ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpe..kurang makan.kurus balik..hehe

      Delete
    2. rasa susah sikit le nak kurus balik hu

      Delete
  15. Replies
    1. aku dah translate dekat komen hazman aka species1980

      Delete
  16. Kena letak translation nieh :)heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku dah translate dekat komen hazman aka species1980

      Delete
  17. ternyata kuih2 melayu kita byk yg mansi2 belaka

    ReplyDelete
  18. Banyak juga hendak sapu semua kuih yang dipamerkan. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya banyak tempe dgn tahu pasai ada cabai

      Delete
  19. konfius bahasalah aku lg ari ni hehe

    ReplyDelete
  20. cemil-cemilan tak tau, kalau cubit-cubitan tau la

    ReplyDelete
    Replies
    1. cemilan sedap,cubitan sakit

      Delete
    2. Haha...kelakar pulak...tak kesah kan kalau nk gelak sebab lawak sgt...hahahaha

      Delete
  21. Waduh bahasa jawa tu..tak faham langsung apa makna dia..cemil-cemil tu kuih muih kan..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang singapura ada buat rancangan cemil-cemilan pastu tunjuk tempat yang ada jual kuih

      Delete
  22. xfaham bahasa jawa... cemilan tue kuih ke?
    nmpk sedap2 kuihnya..

    ReplyDelete

 
© onlajer,Net All Rights Reserved
OnLajer