Wordless Wednesday : cemil-cemilan


Onlajer:- 
" mas d hangat k neh wes adem panganan ai.
hehehe "
Isteri:-
" dia orang sunda la bang mana faham bahasa jawa "

{ 53 comments.. read them below or add one }

Nurul Akmal Nurul Akmal 27 June 2012 at 09:01
Tak faham.. tapi yg penting banyak makanan di situ..
Cikgu Hairul Cikgu Hairul 27 June 2012 at 10:57
enak dipangan waktu sore karo kopi panas.
pipoq pipoq 27 June 2012 at 13:36
kuih tradisional..

tak lama lagi senang la nak cari kat bazar ramadhan..
hazman aka species1980 hazman aka species1980 27 June 2012 at 13:42
uiishh... kalau guna google translate pun tak faham lagi nie
sweetkurma sweetkurma 27 June 2012 at 13:45
ooo macem2 yo cemilan ne...enak2 gabeh...ngiler ki
azdy azdy 27 June 2012 at 15:15
haha..tak paham langsung... tahu banyak makanan jer atas meja tu..
Yas y Yas y 27 June 2012 at 16:29
tak paham...tak paham....hehehe yg nyata gaya mmg sedap je kuih2 tu sumerr...
Daddy Ziyyad Daddy Ziyyad 27 June 2012 at 16:38
yang aku faham, "wes mangan?"

ahaha
onlajer onlajer 27 June 2012 at 17:15
jangan sampai terover dah le
onlajer onlajer 27 June 2012 at 17:17
terpaksa aku translate ucapan ku
en,makananya dah sejuk boleh tolong dipanaskan
onlajer onlajer 27 June 2012 at 17:18
aku dah translate dekat komen hazman aka species1980
onlajer onlajer 27 June 2012 at 17:27
ngeteh dekat warung orang sunda
anakcikbob anakcikbob 27 June 2012 at 17:37
adem tu sejuk kan?
sikit2 reti la. hihi..

p/s: tq sudi singgah blog saya..
onlajer onlajer 27 June 2012 at 17:50
santap saja apa yang ada
Iza Teratak Usang Iza Teratak Usang 27 June 2012 at 17:54
Assalam..
Tak faham bahasa jawa
tapi tau kabare dan waras je....
onlajer onlajer 27 June 2012 at 18:09
ambil sikit2 je dah habis tambah lagi
ProfHariz ProfHariz 27 June 2012 at 18:41
cemil-cemilan ? Bahasa jawa ke kuih muih ?
onlajer onlajer 27 June 2012 at 18:46
rasanya bahasa yang tepat makanan sampingan kot
wani sc wani sc 27 June 2012 at 19:18
okeh men kae. sekali hadap boleh kembung ni. huhu
Fakhruddin Fakhruddin 27 June 2012 at 19:19
wah sedapnya kuih2 ni..
boleh gemok kalau melantak ni..
Boni JLL3 Boni JLL3 27 June 2012 at 23:23
adoi... aku tak faham..hehe
Myra Jay Myra Jay 28 June 2012 at 09:06
Kena letak translation nieh :)heheee
suri suri 28 June 2012 at 12:25
kalau makan jajan tu..org panggil apa pula?
suri suri 28 June 2012 at 12:26
ternyata kuih2 melayu kita byk yg mansi2 belaka
akubiomed akubiomed 28 June 2012 at 13:33
Banyak juga hendak sapu semua kuih yang dipamerkan. :-)
Kesuma Angsana Kesuma Angsana 28 June 2012 at 14:24
konfius bahasalah aku lg ari ni hehe
onlajer onlajer 28 June 2012 at 14:33
mentong tu sebelah malam je
onlajer onlajer 28 June 2012 at 14:34
aku dah translate dekat komen hazman aka species1980
onlajer onlajer 28 June 2012 at 14:35
aku dah translate dekat komen hazman aka species1980
onlajer onlajer 28 June 2012 at 14:38
rasanya banyak tempe dgn tahu pasai ada cabai
adamfaiz adamfaiz 28 June 2012 at 15:18
cemil-cemilan tak tau, kalau cubit-cubitan tau la
onlajer onlajer 28 June 2012 at 17:42
cemilan sedap,cubitan sakit
Hafizul Hafizul 29 June 2012 at 02:09
Waduh bahasa jawa tu..tak faham langsung apa makna dia..cemil-cemil tu kuih muih kan..haha
Hafizul Hafizul 29 June 2012 at 02:10
Haha...kelakar pulak...tak kesah kan kalau nk gelak sebab lawak sgt...hahahaha
Fakhruddin Fakhruddin 29 June 2012 at 19:18
xpe..kurang makan.kurus balik..hehe
CIK TOM CIK TOM 30 June 2012 at 03:05
xfaham bahasa jawa... cemilan tue kuih ke?
nmpk sedap2 kuihnya..
onlajer onlajer 30 June 2012 at 09:09
orang singapura ada buat rancangan cemil-cemilan pastu tunjuk tempat yang ada jual kuih
onlajer onlajer 30 June 2012 at 09:10
rasa susah sikit le nak kurus balik hu