Ramadhan dan The Gun

Assalamualaikum, dan salam Ramadhan untuk sahabat - sahabat sekelian. Alhamdulilah,Allah Akhbar,Excelent  kita telah memasuki fasa kedua Ramadhan. seperti yang rakan - rakan tahu
Ramadhan terdiri daripada tiga fasa.
Fasa Pertama - Rahmat Allah.
Fasa Kedua   - Keampunan Allah.
Fasa Ketiga   - Bebas daripada Api Neraka Allah.
Dan aku refer pada mak aku, mak cakap janganlah kita beribadah pada masa - masa tertentu sahaja. mesti konsisten dalam beramal. Tuhan lebih suka ibadah yang sedikit tetapi berterusan daripada ibadah yang banyak tetapi tidak selalu. (kongsi sedikit ilmu walaupun aku diam membisu ).
Sekarang aku nak tanya dengan korang, Apa khabar saf-saf di Mesjid ante semua masih semeriah malam pertama atau sudah slow sikit. Ane faham pasti mata -mata ante rasa bergam dek terminum air buah - buahan atau perkena air kelapa muda yang sejuk manis dan sedap betol. ada fakta yang mengatakan memakan buah-buahan selepas makan akan menjadikan kita mengantuk. aku dah lupa mana aku dapat fakta tu tapi rasanya betul sebab Nabi akan makan buah kurma dahulu semasa berbuka. Jadi dari segi logik kepala ku air buah pun kira ketegori buah juga le. ( err aku dah cuba elakan air buah2 an berkesan pada diriku).

Dan sekali lagi aku ciplak slot tv mnc selepas kuliah ada nasyhid:


Onlajer : The Gun (degan) perkataan jawa ngenceret yang bermaksud  Air kelapa Muda dan isinya. hehe
Ramadhan dan The Gun

{ 16 comments.. read them below or add one }

Fyzal Fyzal 30 July 2012 at 14:08
The Gun tu air kelapa muda???
onlajer onlajer 30 July 2012 at 14:16
ya betul ayat jawa kg aku tempat lain aku tak tau
Encik Anif Encik Anif 30 July 2012 at 14:48
:D Nak makan & minum pun kena sentiasa beringat. Ikuti sunah itulah yang terbaik.
Kesuma Angsana Kesuma Angsana 30 July 2012 at 15:03
betul tu, ramai yng berlumba2 nak buat amal waktu bulan pose aje!
Nur Misnan Nur Misnan 30 July 2012 at 15:11
Buat yang termampu.. Sesekali rebut pahala berganda2
dibulan ramadan tidak rugi pun.. kan3...
Yas y Yas y 30 July 2012 at 15:23
KO jawa johor keee...kat mana onlajerr???
onlajer onlajer 30 July 2012 at 15:28
Dekat seri Merlong Rengit, Batu pahat (adeh pecah rahsia aku) hehe
onlajer onlajer 30 July 2012 at 15:29
tu la tapi kesian pulak tengok makananan kalau tak dimakan hehe
onlajer onlajer 30 July 2012 at 15:34
memang pun ayat atas tu saja mak nak smash aku
Denaihati Denaihati 30 July 2012 at 16:38
rasanya banyak masjid dah kurang semeriah hari pertama, kedua, ketiga puasa.
titan titan 30 July 2012 at 18:25
last aku tengok banting..lepas 8 rakaat..masih maintain dekat berbelas saf..tak tahulah sekarang..
Blog Asyraf Blog Asyraf 30 July 2012 at 18:41
Air kelapa muda..dahaganya bila dengar haish....
JebengOtai™ JebengOtai™ 30 July 2012 at 20:54
mmg betul mkn buah lepas mkn akan mengalami masalah penghadaman..gula buah ialah gula ringkas..ia akan berada lama dlm perut..spttnya ia mudah diuraikan..
Hafizul Hafizul 1 August 2012 at 16:39
Hahaha..dapat satu ilmu hari ni...