Ramadhan dan The Gun

on Monday, 30 July 2012

Assalamualaikum, dan salam Ramadhan untuk sahabat - sahabat sekelian. Alhamdulilah,Allah Akhbar,Excelent  kita telah memasuki fasa kedua Ramadhan. seperti yang rakan - rakan tahu
Ramadhan terdiri daripada tiga fasa.
Fasa Pertama - Rahmat Allah.
Fasa Kedua   - Keampunan Allah.
Fasa Ketiga   - Bebas daripada Api Neraka Allah.
Dan aku refer pada mak aku, mak cakap janganlah kita beribadah pada masa - masa tertentu sahaja. mesti konsisten dalam beramal. Tuhan lebih suka ibadah yang sedikit tetapi berterusan daripada ibadah yang banyak tetapi tidak selalu. (kongsi sedikit ilmu walaupun aku diam membisu ).
Sekarang aku nak tanya dengan korang, Apa khabar saf-saf di Mesjid ante semua masih semeriah malam pertama atau sudah slow sikit. Ane faham pasti mata -mata ante rasa bergam dek terminum air buah - buahan atau perkena air kelapa muda yang sejuk manis dan sedap betol. ada fakta yang mengatakan memakan buah-buahan selepas makan akan menjadikan kita mengantuk. aku dah lupa mana aku dapat fakta tu tapi rasanya betul sebab Nabi akan makan buah kurma dahulu semasa berbuka. Jadi dari segi logik kepala ku air buah pun kira ketegori buah juga le. ( err aku dah cuba elakan air buah2 an berkesan pada diriku).

Dan sekali lagi aku ciplak slot tv mnc selepas kuliah ada nasyhid:


Onlajer : The Gun (degan) perkataan jawa ngenceret yang bermaksud  Air kelapa Muda dan isinya. hehe
Ranking: 5

16 comments :

  1. The Gun tu air kelapa muda???

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul ayat jawa kg aku tempat lain aku tak tau

      Delete
    2. KO jawa johor keee...kat mana onlajerr???

      Delete
    3. Dekat seri Merlong Rengit, Batu pahat (adeh pecah rahsia aku) hehe

      Delete
  2. :D Nak makan & minum pun kena sentiasa beringat. Ikuti sunah itulah yang terbaik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la tapi kesian pulak tengok makananan kalau tak dimakan hehe

      Delete
  3. betul tu, ramai yng berlumba2 nak buat amal waktu bulan pose aje!

    ReplyDelete
  4. Buat yang termampu.. Sesekali rebut pahala berganda2
    dibulan ramadan tidak rugi pun.. kan3...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang pun ayat atas tu saja mak nak smash aku

      Delete
  5. rasanya banyak masjid dah kurang semeriah hari pertama, kedua, ketiga puasa.

    ReplyDelete
  6. last aku tengok banting..lepas 8 rakaat..masih maintain dekat berbelas saf..tak tahulah sekarang..

    ReplyDelete
  7. Air kelapa muda..dahaganya bila dengar haish....

    ReplyDelete
  8. mmg betul mkn buah lepas mkn akan mengalami masalah penghadaman..gula buah ialah gula ringkas..ia akan berada lama dlm perut..spttnya ia mudah diuraikan..

    ReplyDelete
  9. Hahaha..dapat satu ilmu hari ni...

    ReplyDelete

 
© onlajer,Net All Rights Reserved
OnLajer