Faktor-Faktor Yang Berkaitan Dengan Keupayaan Membawa Arus Kabel.

on Tuesday, 8 January 2013


Faktor-faktor yang berkaitan dengan keupayaan membawa arus kabel 
berikut perlu diambil kira :- 
i. Pendawaian permukaan menggunakan klip - faktor kumpulan; 
ii. Pendawaian menggunakan pembuloh - faktor ruang 40%; 
iii. Pendawaian menggunakan sesalor - faktor ruang 45%; 
iv. Pendawaian terbenam - faktor kumpulan; dan 
v. Pendawaian terbenam menggunakan sesalor - faktor suhu persekitaran. 
Penggunaan Kadaran Luas Keratan Rentas Minimum Konduktor Pendawaian. 
Berikut adalah luas keratan rentas minimum konduktor mengikut kegunaannya seperti dalam jadual di bawah: 


Penggunaan Kadaran Luas Keratan Rentas Minimum Konduktor Perlindung Berbanding Dengan Luas Keratan Rentas Konduktor Fasa. 
Berikut adalah luas keratan rentas minimum konduktor perlindung berbanding dengan luas keratan rentas konduktor fasa seperti dalam jadual di bawah: 




Berkait:-


Sumber: http://rbt3107.ipgmksm.edu.my/wp-content/uploads/2011/07/Pendawaian-Domestik.pdf

Entry minta simpati:

Ranking: 5

10 comments :

  1. aku tak dapat nak faham la, bro
    tapi petang tadi aku dah beli test pen
    buat simpan je

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingat test pen itu bukan screw driver hehe

      Delete
  2. perghhh...seyes tak paham.hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa ilmu lama takut lupa kalau tak dibaca

      Delete
  3. Artikel ni sagt berguna..hehe..walaupun aku tak faham sepatah arang pun, tapi aku tahu artikel ni berguna pada mereka yang memerlukan..Mungkin dibuat assingment perlu kot menda ni..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wakakaka.....kita serupa je gayanya bro....:D

      Delete
    2. macam buku teks ya der hehe

      Delete
  4. info yang berguna =D sebelum ni kurang berapa faham pasal kabel2 ni hehe

    ReplyDelete

 
© onlajer,Net All Rights Reserved
OnLajer