Santapan

on Wednesday, 6 February 2013


Tinggal berberapa hari lagi Tahun Baru Cina akan menyusul tiba, jadinya ramai jugalah staf - staf yang berkerjadengan majikan cina telah pekena yee sang bagi santapan pembuka selera.

Cedok Dari Google
 Onlajer disini hanya ingin berkongsi kesah seorang tauke yang buat - buat datang bulan apa bila awal tahun baru menjelang tiba.

Ada seorang rakan telah datang bercerita bila datangnya waktu ang poww yang kaw - kaw pastilah tauke ini mula membuat ragam dengan mengatakan company ini telah banyak mengeluarkan belanja dari telepon, api hingga ke petrol dan gaji pekerja yang semangkin tahun semangkin meningkat , walau bagaimanapun company perlu juga megeluarkan insentif ini bagi memberi galakan kepada setiap pekerja supaya dapat meningkatkan produktiviti , senang cakap jika target kerja itu seminggu silalah selesaikan dua hari sahaja. mak oii target ni boss kau ni macam nak beli kereta kebal je.

Nak tambah garam lagi ada ke patut dia cakap kita orang dekat sini setahun kerja lapan bulan dapat gaji empat belas bulan". aisey der macam mana boss kau kira macam tu " Bro lu tak tahu boss wa kira macam ni setahun 56 minggu ini maksud ada 56 hari ahad campur anual leave 18 hari campur lagi dengan public tujuh belas hari, belum tolak kau rehat dengan mc atau unpaid. " wah dahsyat la boss lu bro boleh kira detail macam itu kalah Najib + Anwar .

Gini lah bro, apasal lu mau kecut - kecut muka Rezeki, kesihatan atau kesenangan itu semua milik Allah SWT sekelip mata boleh bagi kita banyak dan sekelip mata boleh kena tarik semuanya.
Apa kata kalau bro nak tambah pendapatan bro ikut sahaja program ini.
Mana lah tahu kalau ikut benda ini lain kali bro tak payah ikut tauke itu lagi.


Nota untuk pembaca : 
Onlajer tetap sokong contest -


Ranking: 5

8 comments :

  1. yups, mungkin sekali tak payah ikut tauke tu lagi
    mungkin juga sendiri boleh jadi tauke
    tak siapa yang tahu

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu yang aku cakap dekat budak ini, ada ramai lagi la tauke yang baik hati heh

      Delete
  2. haha. sayangkan duit dia lah tu.

    ReplyDelete
  3. makan seperti ini tiap hari lama-lama bisa kena kolestrol aku he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. seng iki aku mangan setahun sekali kang

      Delete
  4. Aya.. itu macam punya tokei pon ada ka.. takmo risau-risau la dengan rezeki. itu semua Allah yang punya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu tauke mana ada percaya itu semua janji itu wang datang dari dia punya usaha, pada gua tauke ini paling memang hampeh

      Delete

 
© onlajer.net All Rights Reserved
OnLajer