Kyoritsu 3321A


Insulation Tester " budak - budak tempat aku pangil "mega". Jenama yang biasa digunakan seperti kyoritsu. Mega ini biasanya mempunyai dua terminal wayer atau probe bagi menguji sesuatu alatan. Namun bergitu biasanya kegunaan dia hanyalah untuk menguji penebat sesuatu kabel atau wayar dari berlaku kebocoran. Tidak kiralah antara Life dengan neutral atau dari life ke earth mahupun neutral ke earth. Kebiasaanya alat ini digunakan apabila selesai proses pemasangan sesuatu pendawaian atau untuk menguji sebuah motor elektrik itu tidak berlaku kebocoran litar.

AC Voltmeter with linear, easy-to-read scales.
Auto discharge function; any charge stored in the circuit under test will be automatically discharged after testing.
Designed to meet IEC/EN 61010-1 CAT.III 600V, CAT.II 1000V
Color-coded scales for easy reading.
Back light function to facilitate working at dimly illuminated locations.
Test lead set with remote control switch.
Shoulder strap for hands free.




Amaran: Jangan memegang kedua - dua probe atau batang penguji jika anda tidak suka dengan kejutan elektrik yang melampau.

Kredit: 3321A

4 comments.. read them below or add one

Nur Misnan Nur Misnan 19 March 2013 at 17:19
macam tuh rupanya.. baru tau..
tengah belajar jugak bab nih..
nak jadi wirering. kih3
Khairul Asrol Khairul Asrol 21 March 2013 at 01:40
agak2 orang gila yang nak bunuh diri tu kalau tahu pasal menda ni mesti cuba. haha
Hanif Idrus Hanif Idrus 23 March 2013 at 02:12
Engineer aku selalu pakai benda. Faham gak cuma tak faham bacaannya tu..
tehr tehr 24 March 2013 at 09:39
amaran yang sepatutnya tu
aku dah beberapa kali kena kejutan elektrik ni
kebas la juga rasa jari tangan
hehe