Kyoritsu 3321A

on Tuesday, 19 March 2013


Insulation Tester " budak - budak tempat aku pangil "mega". Jenama yang biasa digunakan seperti kyoritsu. Mega ini biasanya mempunyai dua terminal wayer atau probe bagi menguji sesuatu alatan. Namun bergitu biasanya kegunaan dia hanyalah untuk menguji penebat sesuatu kabel atau wayar dari berlaku kebocoran. Tidak kiralah antara Life dengan neutral atau dari life ke earth mahupun neutral ke earth. Kebiasaanya alat ini digunakan apabila selesai proses pemasangan sesuatu pendawaian atau untuk menguji sebuah motor elektrik itu tidak berlaku kebocoran litar.

AC Voltmeter with linear, easy-to-read scales.
Auto discharge function; any charge stored in the circuit under test will be automatically discharged after testing.
Designed to meet IEC/EN 61010-1 CAT.III 600V, CAT.II 1000V
Color-coded scales for easy reading.
Back light function to facilitate working at dimly illuminated locations.
Test lead set with remote control switch.
Shoulder strap for hands free.




Amaran: Jangan memegang kedua - dua probe atau batang penguji jika anda tidak suka dengan kejutan elektrik yang melampau.

Kredit: 3321A

Ranking: 5

4 comments :

  1. macam tuh rupanya.. baru tau..
    tengah belajar jugak bab nih..
    nak jadi wirering. kih3

    ReplyDelete
  2. agak2 orang gila yang nak bunuh diri tu kalau tahu pasal menda ni mesti cuba. haha

    ReplyDelete
  3. Engineer aku selalu pakai benda. Faham gak cuma tak faham bacaannya tu..

    ReplyDelete
  4. amaran yang sepatutnya tu
    aku dah beberapa kali kena kejutan elektrik ni
    kebas la juga rasa jari tangan
    hehe

    ReplyDelete

 
© onlajer,Net All Rights Reserved
OnLajer