Contoh Remote control station

Kali ini saya sengaja lah letak gambar Remote Satation yang saya boleh kat ia munkin berguna untuk anda sebagai rujukan yang akan datang.


Walaupun kita kekadang rasa kita perlu guna yang berkualiti, namun bergitu kena lah juga ada rujukan yang ok,ok sebagai panduan untuk client yang tidak punyai budget yang besar.

Namun bergitu kita sebagai orang yang menerima kerja , boleh lah mencadangkan , sesuatu yang  baik tetapi dengan item yang lebih murah.

Bak kata orang biasa - biasa MPV Toyota memang terbaik , tetapi jika dibandingkan dengan harga MPV proton pun masih dikira bagus setanding dengan harga yang tinggi.

Ok jom kita tengok , Dibawah ini saya sertakan satu schematic DOL (direct online).







Dekat gambar rajah ada terdapat petak yang menandakan remote. Jadi apa yang patut kita gunakan adalah Remote station dua lubang dengan Fungsi Start dan Stop.



Jadinya setakat ini saya punya contoh ada remote station Schneider 3 lubang yang dilengkapi dengan butang Start (hijau), Emergency Stop (merah) dan pilot lamp Hijau untuk memberi signal motor sedang berjalan.

Tapi yang ini macam over budget , tak sesuai, cari juga lah dekat locker ada tak yang  hanya ada dua fungsi..



Yang ini pun tak sesuai , Control box ini menunjukan fungsi up dan down, Ini pasti untuk fungsi krin ataupun hoist.

Jadi dah takde yang sesuai kita lihat sahaja dekat katalog yang ada.


Ok ada pun contoh katalog untuk box yang di cari , Dari satu lubang hingga ke lima lubang. Tingal kita nak confirm yang PVC atau Metal. Itu sahaja.


PVC 2 Hole Box c/w Push Button and Emergency Stop


Untuk info pendawaian. baca juga Nota Asas Elektrik 
Note: Untuk anda yang mahukan riview produk elektrik atau perkhidmatan pendawaian dan pemasangan penghawa dingin anda  boleh terus hubungi kami melalui pautan ini : - Hubungi saya 
Atau terus sahaja Email di : onlajer@gmail.com
Anda juga boleh mencari kami di Facebook : - Panduan produk elektrik

0 comment... add one now